NPS

Over NPS

NPS, de Net Promotor Score, geeft met 1 vraag inzicht in klanttevredenheid: in welke mate zou u ons bedrijf/organisatie aanbevelen aan een vriend of collega (schaal 0-10)? Meer insights worden verkregen door additionele vragen toe te voegen. Tevens biedt deze aanpak de optie om klantprofielen te actualiseren en kenmerken toe te voegen. Online, snel, gemakkelijk en met koppelingen naar CRM / database systemen.

Het goed structureren en analyseren van deze data biedt enorme kansen voor het verhogen van klantwaarde. Zo heb ik de customer service van een uitgeefconcept sterk verbeterd, waardoor er minder opzeggers kwamen en de tevredenheid omhoog schoot. Tevens zijn er met deze inzichten nieuwe producten en diensten ontwikkeld met een hoge winstgevendheid.

Strategie aanzetten

Over strategie

Missie, visie, meerjarenplan, verdienmodel, positionering, organisatie, budget: allemaal essentiële bouwstenen voor een solide strategie, mits deze onderling goed op elkaar zijn afgestemd. Bij het uitwerken van deze bouwstenen en de vertaling in plannen kan ik helpen.

Ik begrijp de achterliggende wensen van structurele groei, marktaandeel, klanttevredenheid en/of winst. Samen met directie, management en andere stakeholders werk ik dit uit in een pragmatische (marketing) strategie, eventueel met marktonderzoek en uitwerking naar roadmaps.

Over strategie

Missie, visie, meerjarenplan, verdienmodel, positionering, organisatie, budget: allemaal essentiële bouwstenen voor een solide strategie, mits deze onderling goed op elkaar zijn afgestemd. Bij het uitwerken van deze bouwstenen en de vertaling in plannen kan ik helpen.

Ik begrijp de achterliggende wensen van structurele groei, marktaandeel, klanttevredenheid en/of winst. Samen met directie, management en andere stakeholders werk ik dit uit in een pragmatische (marketing) strategie, eventueel met marktonderzoek en uitwerking naar roadmaps.

Strategie aanzetten

 

Menu